Khamis, 7 Mei 2009

Cerita Dari Che Dol @ AjiJasin


Nama : Che Dol @ AjiJasin
Alamat Email : ajijasin@yahoo.com
Perkara: Kelab Tahun 65\\\' Part 1
Mesej: Kat kampung orang panggil aku... Che Dol.
Nama panjang Abdullah bin Hj Abdul Malek bin Hj Nong bin Demang Hj Abu bin Ujang bin Malim Kayo bin Datuk Senara (Shah Nara).
Hah...tu la nama aku, siap sampai tujuh keturunan lagi...he he he...

Kampung Air Baruk ni, kalau aku nak cerita memang dah banyak berubah...
Seingat-ingat aku, masa aku kekecik bebudak dulu, masa umur sekolah rendah dulu, kampung aku ni memang meriah betul, cantik, aman damai...
gamai betul orang...semua gumah dalam kampung ni ada orang...kalu kenduri kendara, gotong royong memang meriah betul...

Kengkawan aku yang sebaya dari belah hilir sampai ke hulu...sampai kat kuarters kerajaan...pekan Jasin...tak le gamai...(kelab Tahun 1965)...
Nablan Umar
Ahmad  Aris
Narriman Husin
Mohd Shaman Bakar
Hansakumari JV Patel
Ng Fun Kim
Gan (anak tokey sawmill)
Abdul Jalil Md Lib
Ley See Kee
Bin Tee Boi
Yong Chih Sang
Johari Che Ros
Ribuan Hj Mazlan
Kasinab Salleh
Suraya Md Nor
Normala Hj Ramli
Zaiton Husin
Zulkifli Razlan
Wong Tong Kit
Mohd Tammili Md Isa
Arbain Abdul Aziz
Abdul Razak Ali
Abdul Mutalib Ahmad
Mariani Ahmad
Zarinah Haron
Zurinah Md Dom
Rohana Latun
Norlela Baharum
Azhar Husin

...itulah antara kengkawan aku yang sebaya (lahir tahun 1965)...

akan datang aku nak cerita pasal kampung, tahun tahun 70an...
siapa orang tua tua masa tu...
macam mana suasana kampung...
by:
Che Dol @ AjiJasin

2 ulasan:

. berkata...

Terima Kasih Cik Dol.... Teruskan bercerita yek!.. Nanti.. kita publishkan kat blog nie... Salam

Amran berkata...

Salam Che Dol... Mohon pertolongan untuk carikan maklumat mengenai sejarah Kg. Air Baruk. Rasanya ramai generasi muda warga Kg. Air Baruk yang tak tahu tentang asal usul kampung kita.. sekurang-kurangnya dapatlah kita sama-sama menghargai warisan nenek moyang kita. Terima kasih...

Majlis Jasamu Dikenang - Group Wassap Kg. Air Baruk

As Salam dan Salam sejahtera. Alhamdulillah... baru-baru ini Group Wassap Air Baruk telah berjaya menjalankan program/majlis Jasamu Dikena...